1:a advent

1:a advent och julskyltning idag, jag tänker mig ett stort vitt täcke av snö på marken med julmusik i bakgrunden och en allmänt mysig stämning.. ja, det var en sådan jul man hade när man var liten, idag känns det som att man knappt får se snön och det är lite synd tycker jag.. visst kanske man kan lyckas fånga julstämningen ändå men det blir aldrig detsamma. Men som sagt, i morgon är det endast 24 dagar kvar till julafton och visst  hinner det hända mycket på den tiden.. vi får ju allt hoppas på lite snö :) Jag drömmer om en vit jul!
Mitt mål är att få göra en ängel i snön, men de har väl många som mål.. eller? haha tänka sig, att man blir som ett litet barn vid Julen.


Nu ska jag lägga pluggandet lite och ta mig en riktigt varm och mysig dusch :) Hörs senare!

Kommentarer:

1 Anonym:

Ja, Avannas tröjor är grymma :)

2 Anonym:

Ja de förstår jag :)

3 Anonym:

Nu fick jag julstämmning! Fint inlägg :)

Och en otroligt fin header!

Hoppas att du har haft en fin första advent :)

4 Anonym:

Åh tack vad snällt!

Jättekul att höra :D

Har du något förslag på nästa veckas sång?

Kram

5 Anonym:

Det som e kul med "sång i bloggen" är att jag lär mig sånger utantill nästan direkt så jag kan sjunga vilken låt som helst. Bara den går att spela på piano så!

:D

6 Anonym:

Bara att hålla tummarna :D

Väljer ut en av önskemålen på torsdag :*

Om man inte är fullkomligt ton-döv så är det inte omöjligt att lära sig att sjunga. Rösten är en muskel som går att träna upp precis som alla andra muskler i kroppen :)

7 Anonym:

Jag skulle också vilja det: lägga sig i snön och göra en ängel. Det känns som en sådan glädje.

Vet inte varför , men så fridfullt på något vis :S

8 Anonym:

Vad skönt att höra :D det brukar ju gå över efter ett tag ;)

Jaaa precis, men sen ibland kan det vara jobbigt att skriva , för ibland har man ju inte tid ;)

men men :D har du gjort i helgen då ?

9 Anonym:

sv: inte? jag tror du skulle passa som de :)

10 Anonym:

sv: jo jag med.

tack detsamma :)

haft en bra helg ?

11 Anonym:

sv: låter trevligt :)

jo det har varit helt okej

Ifredag hade jag praktik hela dagen, sen så spenderade jag resten av helgen tillsammans med min pojkvän. på kvällen blev det idol och mys framför tvn I lördags så var vi på boda borg och idag på skyltsöndag :)

12 Anonym:

sv: jag tror du skulle passa som det i alla fall, så kör hårt! :D



haha taack :)

13 Anonym:

sv: okej, det vill jag med :)

14 Anonym:

sv: haha jo jag märkte det :P

Nej jag praktiserade på en frisörsalong :)

jo den var mysig :D

15 Anonym:

sv: nej men jag var bara där i fredags, så jag hann väl inte göra så mycket. och eftersom jag bara går i 1an så får vi inte klippa och sådant än :)

16 Anonym:

sv: mjaa, på vissa men inte på mig. jag vill ha blåa! :)

17 Anonym:

sv: jaha okej. jo jag skulle tagit studenten nu i sommar, men jag hoppade av för att jag kom in på frisör. Gick handel turism innan. Men kände att jag hellre går nu i skolan gratis än att betala drygt 40-50 tusen för att gå efter skolan. Lite surt att gå om kankse men det struntar jag i. går iallafall något jag vill nu :)

18 Anonym:

sv: ooohja det är det :D

19 Anonym:

Usch så hemskt med ens tanken att de kanske blir en...grön jul :S

20 Anonym:

hahaha "Dear Santa Claus... no... Dear God All I want for Christmas is snow" haha :)



To Heaven ;P

21 Anonym:

åå en som jul som när man va liten! jag har inte känt julstämning på år å dar!

22 Anonym:

sv: ja okej, nej det kan ju vara lite tråkigt att plugga vidare kanske, helst vill man ju ha jobb på direkten när man går ut :)

Men visst vill du så är det klart att du ska lägga ut som där pengarna för att gå något man vill liksom :) det är ju upp till var och en



23 Anonym:

SV: jaa de tkr jag ;D

24 Anonym:

sv: tack detsamma:)

25 Anonym:

26 Anonym:

sv: Jag gör också allt för mina föräldrar. Finns inge som dem och man ska vara så rädd om dem!

27 Anonym:

sv: haha humor e grejer det ;)



Och fint med advent, synd att det inte e någon snö bah ;o

28 Anonym:

Sv: Betnér e kungen ! Missade honom när han va i Kalmar nu :'(

29 Anonym:

Jo visst vore det härligt med lite snö nu när det är december :)

Kommentera här: