Nymansgatans förskola.

Nu är jag inne på andra veckan på det nya jobbet och nästa vecka kommer de första barnen. Det blir en mjukstart med några barn i taget. För mig känns det bra eftersom jag nästan är helt ny inom detta. Jag hade ju praktik på förskola på gymnasiet men det är ju några år sedan haha.

Just nu känner jag bara enorm glädje och tacksamhet över det här nya jobbet. Visserligen bara en provanställning på 6 månader men målet är ju ändå att fortsätta. Jag har hamnat i ett fantastiskt arbetslag och vi har verkligen jätte roligt tillsammans samtidigt som vi är kreativa i arbetet.
Jag är väldigt glad över att få vara med och starta upp den här förskolan och se all utveckling och att få vara med och planera allt början. Nu är jag spänd och förväntansfull över nästa vecka. Ska bli så kul! :)

Idag målade Magdalena och jag den här väggen :). Från ett vitt och stelt rum, till ett lekfullt rum med inspiration från havet och sanden med snäckor m.m.
Ja detta gjorde vi bra :).


Kommentera här: