Året börjar lida mot sitt slut.

Ja, nu börjar 2016 lida mot sitt slut och även fast det varit väldigt känslomässigt tufft den senaste tiden så har jag haft ett väldigt fint år.

I januari ställde jag mig på skidor för första gången och tog mig sedan genom Tjejvasan på 3mil med en tid på 3h 10min, vilket jag tycker är skit bra rent ut sagt.

Jag sprang Göteborgsvarvet för andra gången men sinkade förra årets tid med 10 min så där var jag mindre nöjd.
Bara till att köra på igen både med skidorna och löpningen. Sedan har vi ju innebandyn också :).

Jag har lärt mig såå mycket om mig själv, både positivt och negativt.
Jag har fått uppleva och känna känslor som jag aldrig någonsin känt innan.

Jag har fått resa till Turkiet och Skottland. Där fick jag uppleva och se nya saker. Det är något som ligger mig varmt om hjärtat och något som jag alltid kommer att minnas.
Jag har även besökt Stockholm för första gången. Gick på Justin Bieber's konsert. Mycket trevligt!

Jag har flyttat och trivs bra.
Jag har bytat yrke från undersköterska till barnskötare, som ger många nya utmaningar. Vi är ett gott gäng som startar upp en ny förskola. Jag trivs super bra redan och tror att det kommer bli jätte bra när barnen kommer.

Jag har vunnit och förlorat. Även fast jag förlorat något som betytt väldigt mycket och som jag aldrig trodde jag skulle förlora , så är jag så tacksam över vad jag har kvar. Bara det är en vinst. Utan min familj, mina vänner och alla andra som stöttat mig hade jag inte orkat stå på mina ben. Det är fortfarande tufft och jag kan få panik över allt. Och det kommer att ta tid att bli stabil igen men det får ta den tiden! Jag har även saker jag behöver jobba på och bli bättre på. Men det ska jag fixa!

Och som sagt, mina vänner. Dem vet minsann vad de ska göra för att få en glad. Alla roliga stunder vi har tillsammans. Jag släpper er inte!

Jag har inte skrivit något här i bloggen på år och dar men kände att jag på något sätt ville summera året här :). Och nu när jag blickar tillbaka så kan jag nog ändå säga att jag hunnit med väldigt mycket! Så även fast man mår som man gör ibland så får jag vara glad över året som gått. Jag ångrar ingenting :). Och nu kan jag bara rätta till de som gått snett!


Kommentera här: