Känslofyllda veckor.

Som ni kanske minns så håller jag på med praktik/studiebesök, och imorgon är det sista dagen. Förra veckan berättade jag för er att jag inte alls vart motiverad, och helst av allt ville slippa det här. 
Nu sitter jag här och tänker på allt jag fått vara med på och hur mycket jag faktiskt lärt mig. Jag har varit på ett Hospice, fått vara med på en obduktion, sett på när en människa blivit kremerad, varit med på begravningar m.m. Och jo, jag tycker fortfarande att det är mycket läskigt och sorgligt. Men jag har verkligen fått en helt annan bild av hur allt fungerar. Jag har även fått träffa helt underbara människor, och som delat med sig av sina erfarenheter.

Den här sista kursen har handlat mycket om döden, och jag tror att det är jätte viktigt att man vågar prata om det. Det har iallafall hjälpt mig väldigt mycket.

Nu är det snart julhelg, och jag längtar verkligen tills alla sitter samlade igen.
Jag älskar min familj och mina vänner, dom är guld värda ♥!

Kommentarer:

1 Anonym:

Sv: Kul att du gillade den :)

God jul och gott nytt år!

Kommentera här: